Den onde, onde Grog..

.. Brugte jeg omkring 70 umotiverede kroner på i går. Den stod på druk a lá hotel, og jeg ville have rom og cola. Peter og Morten bliver sendt ned for at købe øl samt rom og cola – og hvad kommer de tilbage med? Grog.

“men hooov Lassøøh, Grog er da ligesom Rom? Det står på wikipedia!”

– nej. Den myte er for længst bustet af min tunge. fy for en fæl væske!

Men jeg skulle jo have rom og cola – ned til kiosken for at købe en ægte rom! alt for mange spirituosa var dog at finde på de skide hylder, så jeg vælger en mørk væske og spørger ekspedienten om det er rom – “jæsh jæsh” bliver der svaret på gebrokken engelsk. Bonus tænkte jeg, 117 kurona for den – 360 for en captain morgan.. det var vel nok dejligt. Hjem til hotellet og mixe sig en lille drink, men skuffelsen var stor. Det smagte som før. RØV! endnu en Grog.

Tilbage og til bitter erkendelse at de 360 kurona måtte op af lommen og Mr. Morgan var i huset.

Så kunne festen begynde.

For at sætte jer i mit sted har jeg lavet en lille quiz – I skal simpelthen bestemme hvad der er rom. Da det hele stod på tjekkisk kunne mærkaterne ligeså godt være fjernet – det er hermed gjort (og så ville det også være for nemt hvis man kunne se captain morgan-mærkatet).

Den der først gætter hvilken der er rom har vundet en små-brugt flaske grog! (den anden blev brugt til div. eksperimenter i løbet af aftenen.. så har jeg ikke sagt for meget.)

så, skriv en kommentar om hvilken (1, 2 eller 3) der er rom:

_U1G4474

Grog udtales desuden ligesom “brok” – bare med g.

thats all for now! Stalin Square skal straffes! – hvis det altså ikke bliver regn.

peace!

Lasse

Dette indlæg blev udgivet i fæst, mennesker. Bogmærk permalinket.

Et svar til Den onde, onde Grog..

  1. Jonas siger:

    Det da 3’eren!

    Den har en lysere farve end de to andre, og flaskens form passer meget godt med en Captain Morgan.

    Wuuuu

Skriv et svar

