“Jeg har lyst til at danse, selvom jeg er ædru”

Who’s that? Me me!! muhahahaha! oooh maaayn! hahahaa Who’s that? Veteran Cosmic Rocker!

Exampler og Kontant danner rammerne om VCR

Klokken 21:30 i går faldt jeg over et link til Boom Buck$ på Culturebox. Veteran Cosmic Rocker skulle stå for aftenens underholdning.

For nogle måneder siden så jeg et link til deres første album, og det blev straks hentet ned (ja, det er lagt ud til fri download). Det var kærlighed fra første beat. Deres underlige mix af lyde og ud-af-kontekst-citater falder lige i min smag. En længere redegørels af diverse teknikker vil jeg lade rapgame.dk’s anmeldelse om.

Barbara Moleko synger på “Keeps passing by”

På Culturebox spillede de nogle numre fra deres kommende plade, og det lader til at blive endnu bedre end deres første! Koncerten var virkelig spøjs, på den gode måde. Der var en hjemlig stemning, for som en af gæsteMC’erne (Barbara Moleko) nævnte – så var der 30-40 mennesker, hvoraf de fleste nok var venner til VCR eller folk der havde været inde over produktionen. Men det gjorde kun det hele bedre! Der fløj flere jokes over højtalerne og der blev leget med synthesizer og hvad ved jeg..

Der var ild i pejsen, en lettere outreret version af påskeharen rappede med, en fasan prydede baggrunden og pludselig blev der hevet en pan-fløjte op fra lommen, – alt sammen noget som skabte en virkelig god stemning, på trods af det lille fremmøde.

En god stak LP’er blev ført med rolig hånd hele koncerten igennem.

Så! til dig kære læser – hent albummet på vcrockers.dk, og mød op næste gang de spiller (tjek deres myspace for kalender), det er noget af en oplevelse!

Dette indlæg blev udgivet i fæst. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

