Roskilde 2010

Lige nu er klokken 16:08. For 8 timer siden vågnede jeg med et sæt – helt klam af sved og med en dirrende fornemmelse i kroppen. Roskilde 2010 var, for mit vedkommende, få timer fra at være ovre. Ud af teltet, lyset blænder mig og jeg ser noget der kunne ligne en slagmark – de telte som er tilbage står som halv-smadrede borge, pavillion-skeletterne ligger spredt ud over det hele ved siden af fuldkommen udkørte, tømmermændsramte mennesker – ligesom jeg selv. Lidt tid efter råber Christian om jeg er vågen, jeg prøver at svare med et “jaaa”, men det forsvinder i min hæse drukramte stemme. Oven på 8 dage med morgenbajere, skate, urinstøv, stank af gnu, toiletter, musik og flabede kommentarer til forbipasserende skulle jeg endelig hjem.

De 8 dage er sindssygt hårde – og når man kommer hjem kan man slet ikke finde ud af det. Min veninde har netop skrevet til mig på Facebook om ikke jeg kunne ringe til hende, fordi hun ikke kunne finde sin telefon – den lå i en æske inde i et skab. Dét beskriver måske meget godt hvordan hovederne på mindst 70.000 mennesker fungerer lige nu.

Jeg har haft en fantastisk festival – måske den bedste hidtil. Jeg har udvalgt 20 billeder af de 399 jeg har gemt fra hele festivalen. Jeg håber også du har haft en dejlig uge – vi ses om 357 dage!

post-Underberg looket.

Billy O’neil var en af de professionelle skatere som kom til Roskilde for at skate show.

Under Pendulums koncert blev alle driv våde. Enten af sved, andres sved eller de tusindvis af kopper vand som blev kastet rundt. Her er folk vej ud efter 1 times vild hoppen rundt omkring.

Moshpit under Motörhead.

En af de få brænde der var at finde på campingområdet natten mellem søndag og mandag.

Dette indlæg blev udgivet i fæst, koncert, mennesker, reportage. Bogmærk permalinket.

15 svar til Roskilde 2010

  1. gb siger:

    Freakin najs flicks, my mayns! Bombaclotz! 1

  2. plinda siger:

    Lzsse, jeg er fan – det er så godt!

  3. kofoden siger:

    Takker i to! det var fandme også sjovt at skyde billeder på Roskilde.
    Glæder mig mega meget til min film bliver fremkaldt!

  4. Erik Pedersen siger:

    Nice billeder lasse!!! Især det sidste!! 🙂

  5. Jakob Friis siger:

    Super fede billeder. Fanger sgu stemninge. Jeg savner det allerede.

    • kofoden siger:

      Tusind tak, Jakob! Fedt du synes de fanger stemningen, det er jo netop dét jeg er ude efter : )
      Jeg savner det dælme også! glæder mig til lørdag – der sender DR 2½ times tv fra Roskilde 2010!

  6. Ronni siger:

    Flere!!! 🙂 – tak for en fed fest!!! vi snakkes lige om SRSC 2010 billeder 😉

  7. auditivtpis siger:

    Pendulums moshpit var for nice!
    Fede billeder som altid 🙂

  8. Lars Markussen siger:

    Fede pics…

  9. kofoden siger:

    Mange tak, Frk. Pis! : )

    Og også tak til dig, Lars!

    Håber I havde en god Roskilde!

  10. prettyvicious siger:

    sindsygt lækre billeder. især det første men jeg helt forelsket i det sidste!

  11. Sofie siger:

    Du tager helt vildt gode billeder! Jeg går tit herind for bare at sidde og kigge på dine billeder. Jeg bliver meget inspireret (;
    På billede nr. 11 kender jeg de to drenge, der går bagved. Mega sjovt, at du har “fanget” dem!

    • kofoden siger:

      Hey Sofie,
      Tusind tak skal du have! Total hyggeligt at folk er med på en kigger (:
      hehe, ja – de er en ret vigtig del af billedet synes jeg, med deres mere eller mindre “fordømmende” blikke mod gutten der ligger ned.
      Stay tuned!

      – Lasse

Skriv et svar

