Picnic

I dag skulle det være – solen tittede frem, det blæste ikke alverden og så var det søndag. Det rimer alt sammen på skovtur. Dyrehaven stod for skud, den ligger så dejligt tæt på – og luren mig om ikke man kan få en hjort at se?

Skovens dybe stille ro var der dog ikke meget af. Kun til højre for stien. Vendte man sig 180 grader rundt stødte man på en helvedes masse andre mennesker som også fandt skoven interessant.

Madkurven havde jeg folk til at bære, og vi fandt en fin bakke at sidde på, med en ualmindelig herlig udsigt!

Jeg nåede kun at se en lille bitte smule af en hjort, den løb vildt stærkt! Men det er måske ikke så underligt, eftersom der sad en person der mest af alt mindede om et postbud på dens ryg.

Jeg mødte også en jæger!

Og så var der vidst nogen som havde glemt målstregen fra det tidligere Eremitageløb.

Pludselig var alle folk væk, pånær to søde gamle mennesker.

Og når der er gratis s-tog på en søndag, så skal det fandme udnyttes!

Jeg siger både tak for en herlig skovtur, tak for mad og tak for dejligt selskab.
Næste gang stemmer jeg på Hareskoven, der er lidt færre mennesker!

Dette indlæg blev udgivet i reportage. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

