lynkursus på Grundtvigs

Som jeg nævnte i søndags har jeg weekenden over været en tur på Grundtvigs højskole. Her havde Das Büro arrangeret et lynkursus til optagelsen på DJH – helt enkelt blev vi tæsket igennem optagelsesprøven og fik respons på vores arbejde. Det kan kun anbefales at deltage næste år – og så holder de også et sommerkursus som jeg også har hørt godt om.

I ugen op til kurset fik vi til opgave at lave en billedeserie på 4 billeder samt et portræt til at sende ind. Temaet for billedeserien var “Danskhed” – så jeg valgte at tage i kirke søndag morgen og følge en gudstjeneste.

Jeg fik kritik på at både billede 2 og 4 er med salmebogen. Men ellers var Ulrik Jantzen og Mette Frandsen ret godt tilfredse.
Mit portræt får I ikke at se da det muligvis også skal bruges til noget andet.

Lørdag skulle vi så ud og tage portrætter. Det kunne både være af fremmede og af nogle fra kurset – jeg valgte at gå sammen med min sidebuddy, Daniel Hjorth, og smide ham ud i en vandpyt. Sådan blev det;

Søndagen gik med fire timers reportage i “marken”. Vi skulle ende med en serie på fire billeder med temaet “Jeg holder af hverdagen”. Som I kan se i min tidligere blogpost tog jeg ud med en gut på knallert som hedder Erik Johansen og er tidligere hofgartner fra Fredensborg slot. Her er de fire udvalgte;

Jeg fik af vide at jeg skulle have taget nr. 3 hvor man kunne se hans øjne og mere af kasketten – og på det sidste billede skulle jeg have skudt det med en mindre blænde så det ikke kun var huen som er skarp.

Og så var det ellers bare hjem og i på hovedet i seng. Det hele kørte rundt med al for mange fotografiske indtryk som skulle lægges på plads. Tusind tak for en fed weekend alle sammen!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til lynkursus på Grundtvigs

  1. Mads-Peter siger:

    Super fede billeder. Kan godt lide portrætterne af Daniel. Det ser sgu’ koldt ud!

Skriv et svar

