Hvad finder jeg i sø og å?

For omkring 55 år siden tog Politikens forlag copyright på en bogserie af samme titel. I morges lidt over 10 kørte jeg forbi søerne i København og så to gutter der bevæbnet med waders, sorte sække, affaldstænger og opsmøjede ærmer netop gik og fandt ting og sager i Peblinge Sø. Det var dog ikke just krebsdyr, fisk og planter de var på jagt efter, men plastikposer, aviser, flasker og andet affaldet der på mystisk vis er havnet på bunden af København. “Hva fanden har I gang i?” spurgte jeg – det er jo ikke hver dag man ser to unge fyre iført waders i København. Malte svarede at de da gik og ryddede lidt op. Og jovist, det havde han ret i. I løbet af den time jeg tilbragte ved søens bred og så på alle skattene de hev op, blev der i hvert fald samlet 5 fulde sorte sække. Større ting som cykelhjul, bil-dele, pengekasser og afspærringspæle blev sat op på bredden og samlet ved skraldespandende langs søens bred. Jeg tror de hyggede sig. Det så i hvert fald sådan ud. Dagens muligvis mest ironiske fund var en vandpibe. Haha.

Dette indlæg blev udgivet i På gaden, reportage. Bogmærk permalinket.

2 svar til Hvad finder jeg i sø og å?

  1. Gonzales siger:

    Fantastisk med endnu en skæv historien fra Kofodens pegefinger 🙂

  2. jonas normann siger:

    Gode billeder… alternative aktiviteter. God kombo 🙂

Skriv et svar

