Godmorgen, Amager

Jeg nåede lige præcis at sove 7 timer inden jeg fandt ud af jeg havde glemt at trække gardinet for. Solen skinnede lige ind i krydderen på mig, og så var det åbenbart på tide at stå op. Godmorgen. Der blev slumret lidt hen, men pludselig fik jeg den idé at tage til Amager. En god idé – jeg havde jo aldrig oplevet Amager om morgenen. Og slet ikke søndag morgen. Nysgerrigheden kastede en skive brød i kæften på mig så jeg lige kunne klare de næste par timer, og så var det ellers ud af døren med kameraet. Ned af Åboulevarden, forbi Tivoli og over Lange Bro. Ud af Amagerbrogade og så til venstre af den første og bedste vej. Det lykkedes mig at gå rundt i en time og kun se 3-4 andre A-mennesker. Enten havde de hunden eller tømmermændene med. Men på hjørnet af Japanvej og Sumatravej stod Karen på 90 år med hakkejern, spand og havehandsker og var i færd med at luge fortov. Vi fik snakket om alt lige fra småbørn til atomkraft og om hendes søn som ringede hver dag kl. 16.30, om hvordan han kom om tirsdagen hele vejen fra Stenløse og de så kørte en tur rundt i hans bil – gerne til Amager Strandpark, for her er vinden så frisk. Da klokken blev 10 skulle hun ind til naboen som havde fødselsdag, så jeg sagde pænt tak for selskabet, hun tak for hjælpen og så blev der ellers ønsket god søndag. God søndag til jer alle!

Dette indlæg blev udgivet i mennesker, reportage. Bogmærk permalinket.

4 svar til Godmorgen, Amager

  1. Peter PTA siger:

    Rørende historie. She’s one of Bart’s people.

  2. Henriette B siger:

    Fuck hvor awesome!! jeg elsker gamle mennesker, de er så meget federe end små børn.

  3. Anders siger:

    Elsker dine små hverdagshistorier.. de kan lige give et smil på læben 😀

Skriv et svar

